Tabungan

Imotiv

Just Type What Are You Searching ?

Wednesday 19 November 2014

What to Cook??

Assalamualaikum

We often ask ourselves.....what to cook? Any idea? As a typical Malay family...rice is essential...but it cannot stand alone. There has to be side dishes to accompany a plate of rice.Yup...macam tak sesuai lah pulak berceloteh in English. Lets mix it up agar catatan ini kedengaran lebih santai dan mesra...boleh gitu??

Berbalik pada apa yang nak kita masak...memang  jadi suri rumah ni...sering kering idea nak hasilkan hidangan yang menarik buat keluarga tersayang. Jadi kalau sering berulang juadah yang sama maka alasannya itu kegemaran keluarga. Tetapi terlalu kerap jadi jemu pulak.

Sekali sekala tak salah jika layan selera barat kan? Tapi still kena pertimbangkan selera dan tekak ahli keluarga yang tak makan ayamlah...yang tak berapa suka pasta with white sauce lah...pendek kata ragam dan penerimaan isi rumah yang pelbagai. Yang peningnya si tukang masak!!!???****

Apa yang Akak masak??? Yang simple...yang kurang rajin..yang senang....yang penting ada stok kat dalam peti ais dan dapur ku office ku.


Ini yang sangat senang...sebab just masukkan ayam dan bahan perap dalam pemanggang ajaib...mudahkan!



Ini pulak yang simpe dan available....jugak atas permintaan Along...layankan ajalah.

Dan Akak akan cuba mempertingkatkan pengetahuan untuk memperbaiki blog ini kerana ianya kesinambungan dari usaha akak yang terdahulu melalui blog Watiermanlife yang mana terpaksa akak tinggalkan kerana kehilangan password...dan juga email yang terdahulu tidak lagi boleh digunapakai. Besarlah harapan Akak agar semua rakan2 terus menyokong dan berhubungan di dunia siber ini.

Resepi yang akak gunakan sama macam yang pernah akak paparkan dulu di Watiermanlife.blogspot.com.

4 comments:

  1. Selamat berumah baru watie, tp sayangnya rumah lama yg banyak kenangan tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih Kak Rose atas support yang berterusan..penghijrahan ini perlu walaupun berat kaki untuk melangkah...life goes on..

      Delete
  2. Wah.. cantik rumah baru kak watie... merah oren gitu.. rumah lama tu dah mula suram ye kak..
    Emmm sedapnya tengok masakan akak tu :)

    ReplyDelete
  3. Terima Kasih Dik Yati atas sokongan yang berterusan...jangan terkejut dgn warna2 cat dinding rumah baru ni...atas bantuan puteri bongsu Akak...bukan sebab rumah tu suram...banyak sebab...antaranya email Akak dah tak valid lagi so banyak benda berkaitan dgn blog tu dah bermasaalah. Tentang masakan tu...yang biasa2lah dok ulang2...kat rumah Akak ni...

    ReplyDelete